2021

Prendete e mangiatene tutti

 

parte della mostra PANDEMIC BREAD

Mixed technique

Elements: 30+1
Dimensions: 10 x 5 x 5 cm

 

Materiali

mascherine monouso, pane.

Materials

disposable masks, bread.

2021

Prendete e mangiatene tutti

 

parte della mostra PANDEMIC BREAD

Mixed technique

Elements: 30+1
Dimensions: 10 x 5 x 5 cm

Materiali

mascherine monouso, pane.

Materials

disposable masks, bread.

Prendete e mangiatene tutti

Frase tratta dal Vangelo secondo Matteo (26.26.29): per non dimenticare le vittime dell’ignoranza e l’inefficienza di un Paese concentrato più sull’interesse del singolo che sul bene comune e il senso civico di appartenere a una comunità.

From the New Testament of the Holy Bible, Gospel according to Matthew (26:26:29): to don’t forget the victims of ignorance and the inefficiency of a Nation focused more on the interest of the individual, than on the common welfare and civic sense of belonging to a community.

Prendete e mangiatene tutti


L’opera si colloca all’intero del progetto PANDEMIC BREAD, nato come esperienza: sin da marzo 2020, periodo del primo lockdown in Italia per la pandemia da Sars-CoV2. Si inserisce nella più ampia indagine sociale e umana che motiva la ricerca artistica dell’artista: un’arte che ha valore solo se è restituisce socialità alla cultura: dignità al vivere l’umanità di essere animali sociali, non social.
Con l’intenzione di provocare una riflessione, gli inserti di tecnologia sono utilizzati come ponte per l’accesso a una dimensione differita e presente: in una realtà contemporaneamente assente e presente – solo se richiamata da un dispositivo – per innescare un gioco
di rimandi che riporta alla realtà fisica, comunque.
Il QR-code sotto – se scansionato e seguito nei rimandi – porta a una mostra nella mostra: per non dimenticare di guardare oltre ciò che appare al di
fuori delle mura di facciata.


The work is part of the project PANDEMIC BREAD, born as experience: since March 2020, the period of the first lockdown in Italy for the pandemic from Sars-Cov2. It is part of the broader social and human investigation that motivates the artistic research of the artist: an art that has value only if it restores sociality to culture: dignity to live humanity to be social animals, not social.
With the intention of provoking a reflection, the technology inserts are used as a bridge to access a deferred and present dimension: in a reality that is simultaneously absent and
present – only if called up by a device – to trigger a game of references that leads back to physical reality, however.
The QR-code belove- if scanned and followed in the references – leads to an exhibition in the exhibition:
to don’t forget to look beyond what appears outside the facade walls.